11 mar 2020

# handmade

Zielona czapka dla Tomasza

Marzec rozpoczął swoje panowanie. Wiosna zbliża się dużymi krokami. Wkrótce możemy spodziewać się ciepłych dni. Trzeci miesiąc roku jest jednak kapryśny. Może jeszcze sypnąć śniegiem i poczęstować mrozem. Czapka właśnie zrobiona może się jeszcze przydać. Trzeba dbać o zdrowie, szczególnie teraz.



Zieloną czapkę dla Tomasza wydziergałam z włóskiej włóczki Lana Gatto Aladino. Jest ona bardzo wydajna i ciepła. Nadaje się na swetry, sukienki, bluzki, chusty, szale, czapki, mitenki, rajstopy, skarpety.

Parametry włóczki:
  • Skład: 50% wełna, 50% akryl
  • 50 g || 225 m
  • Zalecane druty, szydełko w rozmiarze 2,5 - 3.0 mm
  • Próbka: 28 oczek i 35 rzędów to kwadrat 10 cm x 10 cm
  • Zalecane pranie ręczne
Zastosowałam 2 ściegi: ściągaczowy 2/2 oraz warkocze 3/3. Lubię w robótki wplatać warkocze nie tylko ze względów estetycznych. Po lewej stronie dzianiny pod skrzyżowanymi  oczkami chowam łączenie nitek. Czapka została wykonana metodą bezszwową. Połączyłam 3 nitki i dziergałam na drutach nr 6. Zużyłam ok. 75 g włóczki. Ona jest naprawdę bardzo wydajna.



1 komentarz:

  1. Ci Tomasze to lubią takie włóczykijowe kolory, pasują do nich. Czapka piękna w swojej prostocie <3

    OdpowiedzUsuń