6 lip 2014

# handmade

Czapka z grubym warkoczem

      Mecz Holandia - Kostaryka - 
wygrana Pomarańczowych w rzutach karnych. 
Byłam pod wrażeniem pięknej postawy Kostarykańczyków. 
Czy Wy też oglądacie mundialowe mecze? 


      Mecz się toczył, a ja, zerkając na telewizor, dziergałam. Do samego końca meczu. I oto powstała kolejna "mundialowa" czapka. Biała sukienka nie doczekała się jeszcze dziergania, bo mój projekt ulega zmianom, nawet rodzaj włóczki nie będzie chyba taki, jak na początku zaplanowałam. 

      Czapka wykonana została z włóczki Shetland 30 podwójną nitką na drutach nr 6 i 8. Włóczka jest elastyczna, miękka i przyjemna w dotyku, nie rozwarstwia się, oczka wychodzą równo. Czapkę wydziergałam na drutach z żyłką na okrągło, bez zeszywania. Ściegi, jakie wykorzystałam do jej zrobienia to karbowany, ściągaczowy 1/1, warkoczowy 4/4, dżersejowy na lewo. Oto efekt mojej pracy.








Rzeczywisty kolor włóczki jest ciemniejszy, niż utrwalono to na fotografii.



Pozdrawiam cieplutko i życzę dobrej niedzieli :)



Pa, pa...

11 komentarzy:

  1. Fajna czapka :) Meczy nie oglądam, nie mam telewizora, a nawet jakbym miała, nic by mnie nie zmusiło do oglądania sportu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja lubię oglądać programy sportowe, ale te z wyższej półki. Uwielbiam łyżwiarstwo figurowe.

      Usuń
    2. Łyżwiarstwo jest piękne, ale nie daję rady nerwowo :( Ciągle się boję, że coś się stanie :(

      Usuń
    3. Zawodowy sport niesie za sobą dużą urazowość. Często piękne widowiska obarczone są niejednokrotnie cierpieniem. Jednak wykonywanie wielu zawodów wiąże się z ryzykiem wypadków.

      Usuń
  2. Ma piękny, malinowy kolor!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kolor rozweseli jesienią i zimą szare dni :) Pozdrawiam cieplutko i zapraszam ponownie :)

      Usuń

  3. Bardzo ładna czapka.Uwielbiam warkocze.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja też lubię warkocze i często wplatam je w swoje robótki. Serdecznie pozdrawiam i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  4. Świetna czapka! Jak zbierałaś oczka na górze, że nie widać? Ja na takim wzorze porobiłabym niezłego galimatiasu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Czapka jest robiona na okrągło, więc dla uzyskania ściegu karbowanego trzeba przerabiać 1 rząd na prawo, a drugi na lewo. Zbieram oczka wtedy, gdy przerabiam na lewo.Tak 4-6 oczek co kilka rzędów. Nie zakończam oczek w ostatnim rzędzie, tylko przeciągam szydełkiem nitkę przez wszystkie oczka i ściągam. Potem zaszywam i gotowe. Pozdrawiam i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  5. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń