13 lip 2014

# dekoracje # inspiracje

Serduszka w aranżacji mieszkania

Wiele lat temu wielka polska artystka pani Irena Santor śpiewała dźwięcznym głosem:


Pytałeś czemu w oczach moich blask 
Świat pełen słońca lśnień i prawd 
Dlaczego pieśń rozbrzmiewa 
I radośnie dźwięczy śpiewa 
W nas promienny czas 

Dlaczego miłość otuliła świat 
Ptak piosnki nuci pachnie kwiat 
Jest jedno małe słowo 
Co zmieniło w baśń tęczową świat 
Znasz słowo to 

Serce to najpiękniejsze słowo świata 
Serce to w życiu najcudniejszy skarb 
Serce - miłości hymn co w słońce wzlata 
To baśń skrzydlata to szczęście i zaklęty czar 

Serce płonący wiecznie w piersiach ogień 
Serce to najcudniejszy w życiu skarb 
Serce to czyjeś imię takie drogie 
To szał i ogień co niebo z ziemią splótł i zwarł 

Serce to najpiękniejsze słowo świata 
Serce to w życiu najcudniejszy skarb 
Serce - miłości hymn co w słońce wzlata 
To baśń skrzydlata to szczęście i zaklęty czar 

Serce płonący wiecznie w piersiach ogień 
Serce to najcudniejszy w życiu skarb 
Serce to czyjeś imię takie drogie 
To szał i ogień co niebo z ziemią splótł i zwarł 


zródlo:  http://teksty.org/irena-santor,serce,tekst-piosenki

      Serce, jako symbol miłości, rysują już dzieci; najczęściej na laurkach. Taki znaczek znają wszyscy. Każdy potrafi go narysować, ale zawsze każdy jest inny. Motyw serca pojawia w sztuce, w elementach dekoracyjnych odzieży zarówno dla dzieci, jak i młodzieży tej młodszej i tej starszej. Zdolne krawcowe szyją w kształcie serca podusie, naszywają aplikacje. Serduszka zdobią bukiety, kubki, garnuszki, talerze, szafy, pościel...



W moim domu też jest kilka serduszek...


Te, wykonane przeze mnie na warsztatach ceramicznych,

 zdobią wejście do kuchni.






To serduszko w fioletowej powłoczce 
jest w naszym domu od kilkunastu lat. 
Zmieniamy tylko poszewki, 
w zależności od wnętrza i jego aranżacji.






Drewnianych serduszek 
użyłam do wykonania wianka.










Pozdrawiam cieplutko stałych obserwatorów i nowych gości. 

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. 


Będzie mi też niezmiernie przyjemnie, 
jeśli zagłosujecie na mój blog w konkursie - klik.

Pa, pa ...



11 komentarzy:

  1. Te wiszące są piękne; pewnie wymagały sporych umiejętności manualnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Zajęcia z ceramiki rozpoczęłam z wysokiego pułapu. Zrobiłam anioła. Nieszczególnie mi się podobał. Później wykonałam serduszka. Praca nie była jakoś bardzo skomplikowana. Najpierw było lepienie, potem, po wypaleniu, szlifowanie, następnie szkliwienie i... znów do pieca. Jakoś poszło. Mam już rozpoczęte kolejne ceramiczne projekty, będą je kończyć po wakacjach.

      Usuń
  2. Piękne serduszkowe kompozycje :) Miłego tygodnia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję i życzę równie udanego, a także twórczego tygodnia :)

      Usuń
  3. Miło zobaczyć swój pokój w takiej odsłonie :) i znów - bardzo ładne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj! Twoje serca bardzo mi sie podobają, wianek śliczny, a moje serce ostatnio takie jak ta fioletowa poduszka:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Trzymaj się dzielnie. Pozdrawiam cieplutko i życzę odmiany koloru serca :)

      Usuń
  5. wdzięczny temat:) serduszka ceramiczne podobają mi się ogromnie,gratuluje :)pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Pozdrawiam równie cieplutko i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  6. Bardzo skromniutkie, ciekawe dodatki :-)

    OdpowiedzUsuń