31 lip 2014

# handmade

Biała letnia sukienka z warkoczami

Piękny, letni dzień zachwiała burza. W drobnych kroplach deszczu zdążyłam jeszcze sfotografować sukienkę. Pracę nad nią rozpoczęłam w ubiegłym tygodniu, o czym nie omieszkałam wcześniej napisać - klik.  Kilka codziennych spraw wciąż odrywało mnie od projektu. Ostatniej nocy zaparłam się, że muszę dokończyć zadanie. I udało się :) Finał nastąpił o trzeciej nad ranem. Potem tylko pranie (ręczne), wirowanie (w pralce). W oczekiwaniu na dokończenie wirowania rozpoczęłam dzierganie sweterka dla córki. No, i tak zeszło do piątej nad ranem. Spać poszłam jedynie z rozsądku. Dobrze, że tak całkiem mnie jeszcze nie opuścił :)


Na wykonanie tej sukienki w rozmiarze M zużyłam niecałe 6 motków włóczki Yarn Art JEANS:
- kolor:  biały;
- skład: 55% bawełna, 45% akryl;
- motek 50 gram,  160 metrów.
Włóczka jest przyjemna w dotyku. Dobrze się nią dzierga, nie rozwarstwia się, oczka wychodzą równe. Jest bardzo wydajna. Producent zaleca druty nr 3,5. Ja wykonałam sukienkę na czwórkach.

Pomysł zaczerpnęłam z czasopisma "Dama w swetrze" nr 7 - 8/2014. 

W oryginalnym projekcie sukienka jest wykończona koronką. Ja jeszcze nie zdecydowałam się na ten detal. Być może zostanie taka, jaką prezentuję poniżej. Myślę też nad innym wykończeniem. Napiszę o tym niebawem.














Sukienka jest śliczna. Zrobiłam ją według świetnie opracowanego schematu. Zmieniłam nieco jedynie fason.

A teraz do dzieła, bo imieninowy sweterek dla córci czeka. Muszę się bardzo spieszyć. Będą zarwane nocki, bo w ciągu dnia załatwień co niemiara.

Miło było Was tu gościć. 


Z ogromną przyjemnością czytam Wasze komentarze.  
Zawsze z niecierpliwością na nie czekam. 
Kto pisze bloga, ten wie, jak to z tym jest. 
To taki balsam na duszę i motywacja do działania. 
Mam już stałe komentatorki, są kochane. 

Pozdrawiam słonecznie i cieplutko. 

Pa, pa...




18 komentarzy:

  1. Sukienka śliczna! Nic bym w niej nie zmieniała :) A na nasze komentarze, Pani Danusiu, zawsze może Pani liczyć.
    Ściskamy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Do takiej smukłej sukienki trzeba mieć figurę !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio regularnie pracuję nad zbędnymi kilogramami. Moja waga łazienkowa zaczyna to dostrzegać. Muszę panować nad łasuchowaniem, bo moje biedne kolano jest bardzo niezadowolone z dodatkowych kilogramów. Pan doktor wspiera wołanie kolana i mnie strofowal za "nadbagaż". To wzięłam to sobie do serca.

      Usuń
  3. No muszę przyznać że prześliczna ta sukieneczka ,uwielbiam warkocze i gdzie tylko mogę to je umieszczam w swoich pracach .
    Czy ta wełenka jest miła w dotyku do ciała?
    Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Nie byłam do końca przekonana do falbanki z koronki. Dziękuję za wsparcie.
      Włóczka nie ma w swoim składzie wełny, tylko bawełnę (55 %) i akryl (45 %). Jest bardzo przyjemna w dotyku, nie gryzie. Polecałabym ją nawet na wyroby dl dzieci.
      Pozdrawiam cieplutko i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  4. Dobrze, że możesz sobie pozwolić na chodzenie spać o tej porze, gdy o 6:20 wstaję do pracy, jest to po prostu nierealne, choćbym nawet bardzo chciała coś dokończyć...
    Sukienka śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak kiedyś wstawałam do pracy, więc rozumiem Cię doskonale. Kładłam się wtedy spać o 21.00. Jestem śpiochem. Dziś odczuwam skutki wczorajszej pracy., bo dzień był piękny i słońce wołało: Wstawaj śpiochu :)
      Dziękuję za pochlebną opinię. Ja niezmiennie podziwiam Twoje hafty, Aniu. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  5. Pięknie się prezentuje! Przyjemnie się będzie nosiło :) Nitka faktycznie przyjemna w robieniu i noszeniu bo miałam okazję z niej właśnie robić bluzkę. Cena też dobra :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję.
      Trzeba dobrze szukać i nie spieszyć się z kupnem. Widziałam w jednej z galerii handlowych tę włóczkę po 11 zł za motek. 2 razy drożej!
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  6. Sukienka bardzo ładnie się prezentuje. Ciekawy model i chyba w najbardziej słusznym kolorze na lato. Bardzo lubię takie wykończenia pod szyją w formie okrągłego karczka (plisy).
    Serdecznie pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Też lubię białe letnie ubrania. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  7. Śliczna sukieneczka. Na pewno pięknie prezentuje sie na modelce. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. W poniedziałek pokażę stylizację w sukience na modelce.Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  8. I rzeczywiście jest śliczna.Co prawda lato gdzieś nam uciekło ale na pewno znalazły się dni do jej noszenia.
    Cudowne hortensje w tle .
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sukienka jest naprawdę piękna!!!!!!!!!!1 Już mnie palce świerzbią do roboty. Mam na drutach sweterek, robiony z podobnego składu nici. Sukienkę odkładam na półeczkę "do zrobienie przed latem")

    OdpowiedzUsuń